سرور اچ پی مدل ML110 G7

سرور اچ پی مدل ML110 G7

خریدن مدل سرور اچ پی مدل ProLiant ML110 G7 بنابر بودجه کم برای شرکت های کوچکی طراحی شده که به دنبال خرید اولین سرور خود هستند. این اولین سرور tower، Xeon E3 اچ پی است و فوت و فن کمتری در آستین خود دارد که انتخاب خوبی برای شرکت های بزرگ است که می خواهند سرویس های IT داخلی را به سایت ها و شعبه های دورتر گسترش دهند.

لطفا قبل از ثبت سفارش جهت اطلاع از موجودی و قیمت روز تماس حاصل فرمائید.

وضعیت کالا: ناموجود

بررسی سرور HP ProLiant ML110 G7
برند جدید HP با نام ProLiant ML110 G7 با هدف رشد در تجارت آماده سرمایه گذاری در یک سرور مناسب است. در این بررسی نگاه دقیق تری به اولین سرور tower اچ پی یعنی Xeon E3 خواهیم داشت و آن را دارای ویژگی های مفیدی می دانم که به کار SMB ها (موسسات کوچک و متوسط) خواهد آمد.
آخرین مدل سرور اچ پی مدل ProLiant ML110 G7 بنابر بودجه کم برای شرکت های کوچکی طراحی شده که به دنبال خرید اولین سرور خود هستند. این اولین سرور tower، Xeon E3 اچ پی است و فوت و فن کم تری در آستین خود دارد که انتخاب خوبی برای شرکت های بزرگ است که می خواهند سرویس های IT داخلی را به سایت ها و شعبه های دورتر گسترش دهند.
طبق مستندات موجود محصولات سرور HP در مدیریت سرور از راه دور امتیاز بالایی دارد مثل ML110 که کنترل کننده ML110 iLO3 در آن تعبیه شده است. این همان کنترل کننده ای است که در تمام سرورهای گران ProLiant وجود دارد.
این سرور با استاندارد کنترل کننده مدیریت از راه دور عالی iLO3 اچ پی به بازار آمده است.
کنترل کننده iLO3 دسترسی را همراه با اولین دو پورت Gigabit Ethernet موجود در سرور به اشتراک می گذارد اما می توانید امکانات اختیاری را خریداری کنید که یک پورت اختصاص داده شده را برای مدیریت به آن اضافه کند. این ویژگی ها ML110 G7 را کاملا برای سایت های از راه دور، دفاتر شعبه ها و یا ارائه دهندگان خدمات IT مناسب می سازد چون به سادگی می تواند از طریق اینترنت از راه دور به آن دسترسی پیدا کرد و رفع مشکل کرد.
به شخصه به سرور دل مدل little PowerEdge T110 II بسیار علاقه مند بودم، اما با ورود سرور HP و امکان دسترسی به کنترل کننده از راه دور آن سرور دل کاملا مغلوب شد. چرا که این مدل از سرور دل بصورت پیش فرض امکان پشتیبانی کنترل کننده iDRAC6 Express را نمی دهد و حتی بصورت اختیاری نیز نمی توان آنرا به سرور اضافه کرد و آنرا پشتیبانی نمی کند و تنها BMC (کنترل کننده مدیریت برد اصلی) که در آن تعبیه شده است را دارد. این امر دسترسی از راه دور بسیار محدودی به سرور را فراهم می کند و تنها منبع تغذیه را با استفاده از ابزار خط فرمان IPMISH دل قابل کنترل می سازد که از نظر من کار بسیار مهمی در بحث مدیریت سرور آن هم از راه دور محسوب نمی شود.
انتخاب منبع تغذیه برق نیز یکی از برترین های سرور اچ پی مدل ML110 G7 است، به راحتی می توانید با یک منبع تغذیه ثابت ۳۵۰ وات یا تا دو منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug انرژی مورد نیاز آنرا تامین کنید. سیستم مورد بررسی ما شامل یک منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug است با ماژول دوم که هزینه ای در حدود ۱۵۵ پوند را در بر دارد. باید بدانید این سرور در مصرف برق رعایت کنتور برق شما را نیز می کند و آن را تحت تاثیر مصرف خود قرار نمی دهد و با او دوستانه رفتار می کند. سیستم مورد بررسی که مجهز به منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug است با ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 در حالت بی کار تنها ۳۵ وات مصرف دارد. این مقدار با نرم افزار تعیین معیار SiSoft Sandraکه هشت هسته پردازنده Xeon E3 را به کار وا می دارد اوج مصرف را به ۹۷ وات رساند.
انتخاب پردازنده گسترده است. همراه با Core i3، این سرور امکان انتخاب پنج مدل پردازنده Xeon E3 را می دهد. در سرور مورد بررسی ما پردازنده ای در سطح متوسط مدل ۳٫۳ گیگا هرترز Xeon E3-1240 نصب شده بود، اما می توانید پولتان را با خرید مدل کمی کندتر ۳٫۱GHz E3-1220 پس انداز کنید. که معمولا در سرورهای معمولی و پایه نصب نصب می شود که تنها ۴۲۵ پوند قیمت دارد و همچنین شامل یک هارد دیسک ۲۵۰GB SATA نیز می باشد.
گزینه های ذخیره سازی بسیار عالی هستند– در پشت پانل قفل شو جلوی سرور قفس هارد دیسک با چهار دستگاه درایور قابل جابجایی قرار دارد. در مدل های پایه صفحه پشتی قفس به طور مستقیم با سیم به کنترل کننده B110i SATA RAID تعبیه شده، متصل شده است که stripe ،mirror ها و درایورهای cold swap را پشتیبانی می کند.
داخل سرور به خوبی طراحی شده است و اچ پی فضایی را هدر نداده است.
برای پشتیبانی hot-swap و SAS نیاز به اختصاص دادن HP Smart Array RAID P212 یا کارت P410 PCI Express دارید. دومی دارای هشت متصل کننده SAS که جایی است که می توانید از درگاه SFF اختیاری استفاده کنید که هشت hot-swap6Gb/s SAS، nearline SAS، و یا هارد دیسک های SATA را پشتیبانی می کند.
داخل سرور به خوبی طراحی شده است و اچ پی فضایی را هدر نداده است. پردازنده دارای یک کولر بزرگ و پنکه هایی است که هوا را از طریق در گاه های هارد دیسک بیرون می کشد. پنکه ی دیگری در پشت آن وجود دارد درست در زیر قفس درایور قرار گرفته است تا فضای خالی چهر slot مربوط به PCI Express را که با یک موج گیر پلاستیکی سفت پوشیده شده، خنک کند. در سرور دل مدل T110 II تنها از یک پنکه و یک پوشش پلاستیکی بزرگ برای خنک کردن شاسی استفاده شده است که واقعا بی سر و صداست. با این حال، در سرور ML110 حتی با پنکه های اضافی به همان اندازه بی سر و صداست که در یک محیط اداری شلوغ نکته ی مهمی به شمار می رود.
چهار سوکت حافظه بالای پردازنده قرار دارند و به راحتی برای ارتقاء یافتن در دسترس هستند. قیمت آن شامل یک جفت ماژول ۲GB UDIMM است. از آن جایی که هر سوکت از آن تنها تا ۴GB DIMMS را پشتیبانی می کند، پس این سرور را تا حداکثر ۱۶ گیگا بایت می توانید ارتقا دهید که در حال حاضر برای اکثر شرکت های کوچک کافی است.
با خرید این مدل از سرور HP بصورت پیش فرض یک نسخه از ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 را نیز خواهید داشت که قیمت تقریبی آن ۱۵۹ پوند است، اما از محدودیت های این نسخه از ویندوز نیز آگاه باشید، مثلا پشتیبانی کردن تنها از یک سوکت پردازنده و پشتیبانی از حداکثر ۸ گیگا بایت حافظه. این ویندوز تنها می تواند به طور هم زمان سی اتصالات ورودی را در بر بگیرد و فقط اجازه ایجاد اکانت برای ۱۵ کاربر ویندوز را می دهد.
SmartStart DVD راه انداز سرور کار تنظیمات RAID و نصب سیستم عامل را آسان می کند.
اگر می خواهید خودتان سیستم عامل را نصب کنید دی وی دی SmartStart همراه با سرور وجود دارد. این دی وی دی در راه اندازی سرور با استفاده از wizard آن را لود می کند و از شما جزییاتی از جمله رمز ویندوز را می خواهد و در نصب سیستم عامل به شما کمک می کند.
دی وی دی SmartStart دسترسی سریع به کنترل کننده RAID را فراهم می کند، بنابراین شما می توانید هارد دیسک و ترکیبات آن را قبل از لود سیستم عامل آماده کنید. همچنین می تواند صفحه خانگی مدیریت سیستم HP را نیز نصب کنید تا برای شما وب ساده ای مبتنی بر ابزار مانیتورینگ از راه دور را فراهم کند تا بتوانید وضعیت سلامت سرور را در حال اجرا مشاهده کنید.
سرور ML110 G7 ممکن است کوچک باشد اما ویژگی های بسیار و امکان انتخاب گسترده ای از گزینه های ذخیره سازی دارد که برای سرور entry-level بسیار پر اهمیت است. سرور دل مدل PowerEdge T110 II اندکی ارزان تر است اما ML110 G7 هنوز اولین سرور مقرون به صرفه برای شرکت های کوچک است و کنترل کننده iLO3 تعبیه شده در آن یک انتخاب بسیار عالی است برای شرکت هایی که مدیریت کامل از راه دور را می خواهند.

مشخصات

تعداد کارت شبکه
۲ کارت
ظرفیت هارد دیسک
2x HP 500GB 3G Sata Hard Drive
مقدار رم
۴ گیگابایت
نهایت رم قابل نصب
۱۶ گیگا بایت
درایو Optical
HP Half-Height 16x SATA DVD-ROM
نوع پردازنده
Intel Xeon E3-1220 4-Core, 3.10GHz, 8MB, 80W, 1333, Turbo 1/2/3/4
سایر امکانات
(Smart Array B110i SATA RAID Controller (RAID 0/1/10 Storage Controller : Integrated 6 port SATA RAI
نظر خودتان را بنویسد