تصویر مطالب مهم در سئوی موثر سایت

مطالب مهم در سئوی موثر سایت

مطالب مهم در سئوی موثر سایت

لطفا قبل از ثبت سفارش جهت اطلاع از موجودی و قیمت روز تماس حاصل فرمائید.

وضعیت کالا: ناموجود


نکات مهم و اساسی سئو:

 

1.پرسونا

پرسونا به این معنی است که ممکن است یکی از مواردی مانند چهره و شخصیت فرد، موقعیت اجتماعی و یا کاراکتر خیالی شخص باشد. در واقع پرسونا در لاتین به معنای ماسک های استفاده شده در تئاتر است و کاراکترهای خیالی محسوب می شوند که شما بر اساس تحقیقات خود ایجاد می کنید. این کاراکترها نمادی خیالی از کاربرانی هستند که سایت و یا محصولات شما را مورد استفاده قرار می دهند و ساخت پرسونا به درک بهتر نیازها، اهداف و رفتار کاربران کمک بسیار زیادی می کند.

 

به عبارت دیگر جذب بیشتر بازدیدکنندگان به سایت شما با شناختن شخصیت خریدار ایده آل شما و درک آنچه باعث ایجاد انگیزه در آن ها می شود شروع می شود. زیرا وب سایت ها در نهایت برای انسان ساخته می شوند نه ربات ها. بنابراین به چالش های آن ها بپردازید، دلیل خرید آن ها را بفهمید و یک شخصیت مشتری ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا استراتژی و سئو سایت خود را به بهترین نحو تنظیم کنید تا بتوانید توسط مشتری ایده آل خود به صورت آنلاین جستجو و پیدا شوید.

 

2.تحقیقات کلمات کلیدی

قبل از تولید محتوا و آپلود در وب سایت خود، مطمئن شوید که استراتژی کلمات کلیدی خود را برنامه ریزی کرده اید. کلمات یا عباراتی که مخاطبان مورد نظر شما هنگام جستجوی محصولات، خدمات و یا هنگام تلاش برای حل مشکلی در موتورهای جستجو آن ها را جستجو می کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل، مرتبط ترین مطالب را با جستجوی کاربر خود مطابقت داده و دقیق ترین نتایج را از وب سایت ها، وبلاگ ها و تصاویر ارائه می دهند. همچنین ابزاری مانند Wordstream ،Ubersuggest و Google’s Keyword Planner وجود دارند که بینش ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که باید بر چه کلید واژه هایی تمرکز کنید.

 

3.کلمات کلیدی دم بلند

تلاش برای رتبه بندی برای شرایط بسیار رقابتی می تواند یک تلاش طولانی و پرهزینه باشد. به جای تمرکز تنها بر محبوب ترین کلمات کلیدی، مدتی را صرف ایجاد یک استراتژی هدفمند در مورد کلمات کلیدی دم بلند کنید. کلمات کلیدی دم بلند عبارت های طولانی تر و خاص تری هستند که کاربران موتورهای جستجو هنگام نزدیک شدن به خرید یا یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، آن ها را جستجو می کنند. کلمات کلیدی Longtail یا دم بلند کلیدی برای یک استراتژی رشد سالم و آنلاین هستند. در حقیقت اکثر ترافیک موتورهای جستجو را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک شرکت نرم افزاری حسابداری هستید، به جای تلاش برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی رقابتی مانند “نرم افزار حسابداری” با حدود 52 میلیون جستجو و مارک های ملی که برای کسب رتبه برتر رقابت می کنند، یک رویکرد هدفمند و مرتبط تر مانند “. نرم افزاری برای مشاوران املاک” را امتحان کنید.

 

4.بررسی رقبا

هنگامی که استراتژی کلمات کلیدی خود را تعیین کردید، رقبای برتر را برای هر کلمه کلیدی و آنچه آن ها به درستی انجام می دهند شناسایی کنید تا در رتبه های خوب موتورهای جستجو رتبه بندی شوید. SpyFu یک ابزار ساده و مقرون به صرفه برای به دست آوردن بینش بهتر در مورد ابتکارات رقابتی و پولی رقبای شما است. بهتر است بدانید در حالی که اطلاعات رقابتی می تواند به شکل گیری ابتکارات سئوی شما کمک کند اما این را در نظر بگیرید که تنها به رقبای خود اعتماد نکنید. به هر حال، بهترین تبدیل وب سایت شما از آن دسته از بازدیدکنندگانی خواهد بود که با خریدار ایده آل شما مطابقت دارند.  با استفاده از ابزار Market Explorer هم می توانید رقبا را شناسایی کنید، سپس با استفاده از ابزار Traffic Analytics tool میزان ترافیک رقبا را بسنجید.

 

5.وبلاگ وب سایت به صورت مداوم

صفحات وب سایت شما هر روز تغییر نمی کند. بنابراین با توجه به اینکه گوگل همیشه به دنبال محتوای جدید است، وبلاگ نویسی راهی عالی برای افزایش محتوای جدید و مرتبط برای فهرست بندی موتورهای جستجو است. هنگام وبلاگ نویسی، محتوای خود را برای خریدار ایده آل خود و چالش هایی که هر روز با آن روبرو هستند بنویسید. فقط پست های وبلاگ خود را با کلمات کلیدی بارگذاری نکنید. باز هم شما در نهایت سعی می کنید با مردم ارتباط برقرار کنید نه با ربات های موتورهای جستجو. از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید، اما یک کلمه کلیدی اصلی برای پست خود انتخاب کنید که با تحقیقات Google Trends همراه باشد. مطمئن شوید که کلمه کلیدی در عنوان، آدرس اینترنتی و یا URL و توضیحات متا برای بهترین بهینه سازی پست شما ظاهر می شود.

یکی دیگر از نکات وبلاگ نویسی این است که از وبلاگ نویسی مهمان در استراتژی خود استفاده کنید. تأثیرگذاران و رهبرانی را در فضای خود شناسایی کنید که محتوای با کیفیت می نویسند و با آن ها همکاری کنید تا محتوایی ایجاد کنند که به سایت شما پیوند می یابد. این یک راه عالی برای افزایش ترافیک و ارزش ویژه نام تجاری آنلاین است.

6.حذف محتوای تکراری

یکی از ساده ترین راه های کاهش رتبه و مجازات شدن توسط موتورهای جستجو، کپی محتوا و استفاده از آن در وب سایت شما است. هنگامی که گوگل محتوای یکسانی را در چندین مکان ارائه می دهد، تنها یک صفحه را نشان می دهد و سایرین را از رتبه بندی جستجو خارج می کند. هدف گوگل و موتورهای جستجو این است که وقتی کاربران بر اساس اصطلاحات مورد نظر خود جستجو می کنند، محتوای اصلی و مرتبط را به بالا برسانند و محتوای تکراری و صفحات غیر ارزشمند را سرکوب کنند. بنابراین اگر می خواهید محتوا را از سایت دیگری اضافه کنید، بهترین روش ساده این است که به آن پیوند دهید و منبع اصلی را ارجاع دهید یا از تغییر مسیر از هر صفحه تکراری به صفحات اصلی استفاده کنید.

 

7.استفاده از از پیوندهای داخلی

با تمرکز بیشتر بر محتوا، پیوند داخلی یک استراتژی عالی برای تقویت سئو است. پیوند داخلی یا همان لینک سازی داخلی، یک صفحه از وب سایت را به صفحه دیگری در همان وب سایت متصل می کند. با استفاده از پیوندهای داخلی در صفحات سایت خود و پست های وبلاگ، رتبه بندی کلمات کلیدی و توانایی گوگل در خزیدن سایت شما را بهبود می بخشد. توجه داشته باشید که نه تنها به صفحه اصلی خود بلکه به صفحاتی که دارای محتوای غنی و مرتبط با موضوع مورد نظر هستند، نیز پیوند دهید.

لینک‌های خارجی به پیوندهای گفته می‌شود که کاربران را به وب سایت دیگر هدایت می‌کنند. به راحتی می‌توانید برای افزایش اعتبار وب سایت به وب سایت‌های مرجع و معتبر لینک خارجی دهید؛ لازم به ذکر است که لینک دادن به وب سایت‌های بی‌کیفیت سبب کاهش اعتبار وب سایت‌ها می‌شود.

 

8.افزایش پیوندهای ورودی خود

پیوند خارجی علاوه بر استراتژی پیوند داخلی شما، یکی از ارکان اصلی سئو و بهترین روش برای بهبود رتبه شما در سرزمین جستجو است. هدف پیوندهای ورودی دریافت پیوندهای خارجی از سایت ها، فهرست ها و انجمن هایی است که دارای قدرت دامنه ای قوی هستند و آن ها را مجددا به سایت شما پیوند می دهند. به عنوان مثال، اگر در پست هافینگتون که رتبه صفحه بالاتری نسبت به وب سایت شما دارد، از کسب و کار شما نام برده شود، رتبه صفحه شما افزایش می یابد و گوگل و دیگر موتورهای جستجو با افزایش موقعیت خود در نتایج جستجو به شما پاداش می دهند.

 

9.استفاده از URL های دوستانه سئو

یک نکته مهم در بهینه سازی URL های خود، DIY است. اگر می خواهید در SERP صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید به URL ها که آدرس صفحات وب سایت شما هستند توجه ویژه ای داشته باشید. هنگام ایجاد آدرس های اینترنتی برای وب سایت خود، مهم است که مطمئن شوید آنها دوستانه هستند، برای بازدیدکنندگان آنلاین آسان خوانده شوند و شامل کلمات مرتبط (کلمات کلیدی) باشند به این صورت که محتوای کلی صفحه را توصیف کند.

فرض کنید کسی به دنبال جوراب مردانه قرمز است و در گوگل جستجو می کند. با ایجاد یک آدرس اینترنتی توصیفی و دوستانه، می توانید شانس نشان داده شدن در نتایج جستجوی برتر در گوگل را افزایش دهید و شانس تبدیل خود را با یک URL قابل هضم آسان و مرتبط افزایش دهید.

  • URL باید از خوانایی بالایی برخودار باشد، به طوری که کاربران با خواندن آدرس صفحات پی به موضوع محتوا ببرند.
  • آدرس صفحات بهتر است کوتاه و مختصر باشد. به دلیل اینکه بسیاری از موتورهای جستجو قدرت پردازش URLهای طولانی را ندارند، یک آدرس صفحه ایده‌آل نهایتا 60 کاراکتر خواهد داشت.

 

10.سرعت وب سایت

سرعت بارگذاری سایت و صفحات شما برای نحوه رتبه بندی سایت شما در زمینه سئو اهمیت بسیاری دارد. این امر نه تنها بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارد، بلکه بر تجربه کاربران شما در هنگام تعامل با وب سایت نیز تأثیر گذار است. بهتر است بدانید که صفحات با زمان بارگذاری بیشتر تمایل به نرخ پرش بالاتر و نرخ تبدیل پایین تری دارند. بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از نکات مهم سئو می‌باشد که تاثیر مستقیم در افزایش بازدید سایت‌ها دارد و سبب بهبود تجربه کاربری می‌شود. به طور معمول کاربران تنها 3 تا 5 ثانیه برای نمایش یک صفحه منتظر می‌مانند، از این رو در صورت سرعت بارگذاری کند صفحات سایت نرخ پرش افزایش می‌یابد. به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت صفحات را در دسکتاپ و موبایل ارزیابی نمائید؛ این ابزار از 0 تا 100 امتیاز سرعت صفحات را می‌سنجد که صفر کم‌ترین و 100 امتیاز سریع‌تربن سرعت صفحه است.

 

11.بهینه سازی برای موبایل

بیشتر افراد از دستگاه تلفن همراه خود برای جستجوی آنلاین استفاده می کنند، به این معنی که می تواند منبع اصلی ترافیک و تبدیل برای کسب و کار شما باشد. در حقیقت مطالعات نشان می دهد که ۷۰ درصد جستجوهای تلفن همراه تنها در یک ساعت منجر به یک اقدام آنلاین می شود. اخیراً گوگل به روزرسانی دوستانه تلفن همراه خود را طراحی کرده است که به صفحاتی که برای موبایل بهینه شده اند اشاره می کند. این تلاش، مادر همه موتورهای جستجو است تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران خود هنگام جستجوی محصولات و خدمات ارائه دهد.

 

12.استفاده از صفحات فرود یا صفحات لندینگ

صفحه فرود یک صفحه مستقل در وب سایت شما است که بازدیدکنندگان از منابع مانند موتورهای جستجو، PPC، بازاریابی اجتماعی و ایمیل به آن جا می رسند. این یک ابزار عالی برای هدایت ترافیک متمرکز به سایت شما و بهینه سازی تبدیل از جستجو است. اکثر صفحات فرود معمولاً از یک فرم برای جذب و تبدیل بازدیدکنندگان استفاده می کنند. هنگام ایجاد صفحات فرود در وردپرس یا یکی از ابزارهای صفحه فرود مانند Instapage، فراموش نکنید که با کلمات کلیدی خود سئو را بهینه کنید و از محتویات مرتبط با یک فراخوان ویژه برای CTA (اقدام به عمل) استفاده کنید.

 

13.کاربر را فراموش نکنید

اکثر وب سایت ها هنوز به روشی که گوگل برای رتبه بندی استفاده می کرد، ساخته می شوند. آن ها غالباً با کلمات کلیدی گوگل بهینه سازی شده اند و برای انسان بهینه نشده اند. اما موتورهای جستجوی کنونی الگوریتم هایی را برای سنجش تجربه کاربری وب سایت و پاداش دادن به سایت هایی که UX یا تجربه کاربر را در عمل به کار می گیرند، قرار داده اند. عناصری مانند ناوبری تمیز سایت و نقشه های سایت به کاربران کمک می کند تا مطالب را به راحتی کشف کنند و به وب سایت شما کمک می کند تا به طور موثر فهرست بندی شود، و اطمینان حاصل کنید که ربات های موتور جستجو می توانند به راحتی در سایت شما بخزند.

این به کیفیت ترافیک بر می گردد و در نظر داشته باشید که همیشه مقدار ترافیک باعث افزایش مشتریان شما نمی شود. وقتی وب سایت خود را در اطراف کاربر ایجاد می کنید و بر افزودن ارزش برای کاربر تمرکز می کنید، بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت شما می مانند، مطالب بیشتری را مطالعه می کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه نرخ پرش کاهش و نرخ تبدیل افزایش می یابد.

 

14.با SEO Trends همراه باشید

بهینه سازی موتورهای جستجو یک چشم انداز در حال تغییر است. ماندن در بالای رتبه بندی جستجو به طور مداوم مستلزم به روز بودن با روندها، اخبار و مفاهیم جدید است. در خبرنامه های وبلاگ سئو ثبت نام کنید و سایت هایی مانند Moz ، Search Engine Watch ، Search Engine Land و سایت های سئو پیشرو در صنعت را بررسی کنید. منابع مفید دیگر نیز در Moz’s Whiteboard Friday و کانال Google Webmasters Google وجود دارند.

 

15.استفاده از Analytics

Google Analytics یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید، بفهمید که بیشتر ترافیک شما از چه منابعی تامین می شود، بیاموزید که کدام صفحات فرود بیشترین ترافیک را به چشم اندازهای کسب و کار شما تبدیل می کند و نرخ تبدیل کلی وب سایت شما را اندازه گیری می کند.

علاوه بر تجزیه و تحلیل وب سایت، می خواهید مطمئن شوید که ترافیکی که رانندگی می کنید در نهایت به مشتریان جدید برای کسب و کار شما تبدیل می شود یا خیر. ردیابی منبع اصلی هر مشتری در CRM می تواند به شما بگوید که مشتریان شما از چه منابعی استفاده می کنند و با پیدا کردن وب سایت شما به صورت آنلاین تعداد افرادی که مشتری می شوند را اندازه گیری کنید.

 

16.تولید محتوای باکیفیت

اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت و جذب کاربران هستید، تنها تولید محتوای جذاب و کاربردی سبب افزایش بازدید و زمان ماندگاری می‌شود. محتوای وب سایت نشان‌‍دهنده‌ی سطح تخصص در ارائه خدمات یا کیفیت محصولات می‌باشد؛ علاوه بر این گوگل به طور رسمی محتوای منحصر به فرد و کاربردی را یکی از فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو اعلام کرده است. به طور معمول وب سایت‌هایی که نکات سئو را به درستی اجرا دهند و محتوایی باکیفیت و جذاب ارائه کنند از ترافیک بسیار بالایی برخودار خواهند شد.

توجه داشته باشید محتوای کاربردی باید تمام مطالب مورد نیاز کاربران را ارائه دهد و کاربران با مراجعه به وب سایت به پاسخ تمام سوالات خود برسند. ارائه محتوای جامع و کاربردی نشان‌ دهنده‌ی این است که شما یک وب سایت مرجع و معتبر هستید.

به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزار SEO Content Template Tool محتواهای رقبا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و از این محتواها جهت ایده گرفتن برای تولید محتوای اصولی استفاده نمائید. در نظر داشته باشید که محتوای جذاب و کاربردی در یک دوره طولانی مدت بدون نیاز به بروز رسانی، ترافیک زیادی برای سایت ایجاد می‌کند؛ به همین سبب بهتر است از درج اخبار فوری یا مطالب جنجالی در سایت خودداری کنید.

 

Featured Snippets.17

اساسا Featured Snippets به کادری می‌گویند که بالاتر از رتبه یک در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شود و پاسخ کاربران در چند خط به طور مختصر و مفید ارائه داده شده است. اساسا وب سایت‌هایی که در Featured Snippets نمایش داده می‌شوند، ترافیک ارگانیک بسیار زیادی را جذب می‌کنند. توجه داشته باشید برای کسب رتبه بالا بهتر است در محتوا از عناوین جذاب و مرتبط با هم استفاده کنید تا درک گوگل از موضوع محتوا دو چندان شود؛ همچنین استفاده از جملات کوتاه و ساده در محتوا توصیه می‌شود.

 

18.بهینه سازی عنوان و متا دیسکریپشن

بهینه سازی عنوان و متا دیسکریپشن یکی دیگر از مهم‌ترین نکات سئو به شمار می‌رود که در افزایش نرخ کلیک سایت تاثیر بسزایی دارد. به طور معمول کاربران با مشاهده عنوان صفحات و متا دیسکریپشن تصمیم می‌گیرند که بر روی لینک سایت‌ها کلیک کنند؛ از این رو با درج جذاب‌ترین کلمات در عناوین و متادیسکریشن می‌توان کاربران زیادی را جذب نمود و بازدید وب سایت را به طور چشمگیری افزایش داد. مهم‌ترین موارد بهینه سازی عناوین و متادیسکریشن عبارت‌اند از:

  • استفاده از 30 تا 60 کاراکتر در عنوان صفحه.
  • استفاده از 160 کاراکتر در متا دیسکریپشن.
  • درج کلمات کلیدی در عنوان و متا دیسکریپشن.
  • درج توضیحات کوتاه و مختصر در ارتباط با موضوع صفحه.
  • درج عناوین و توضیحات متا منحصر به فرد.

 

19.دریافت بک لینک از وب سایت‌های معتبر

اساسا بک لینک‌ها یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی نتایج جستجو گوگل می‌باشد که تاثیر مستقیم در افزایش رتبه صفحات سایت دارد؛ همچنین دریافت بک لینک از وب سایت‌های بزرگ اعتبار صفحات سایت را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزار Backlink Gap Tool بک لینک‌های رقبا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و فرصت‌های جدید لینک سازی را ایجاد نمائید؛ همچنین از بهترین راه‌های دریافت بک لینک می‌توان به انتشار پست مهمان، ریپورتاژ آگهی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

 

20.بهینه کردن ساختار گرافیک

به طور کلی گرافیک سایت به المان‌ها و عناصر درون صفحات سایت می‌گویند که برای کاربران نمایش داده می‌شود. بهینه کردن ساختار گرافیک وب سایت به صورت زیر می‌باشد:

  • اندازه و فرمت: یکی از مهم‌ترین نکات سئو استفاده از اندازه‌های استاندارد برای تصاویر می‌باشد. اگر از تصاویر بسیار بزرگ در وب سایت استفاده نمائید نه تنها سرعت بارگذاری صفحات کاهش می‌یابد، بلکه کاربران تحت هیچ شرایطی جذب این نوع وب سایت‌‍‌ها نخواهد شد. همچنین اگر سایت از فایل‌ها پشتیبانی نکند ممکن است تصاویر اصلا بارگذاری نشوند.
  • متن جایگزین: درج متن جایگزین توصیفی یکی دیگر از مهم‌ترین نکات کلیدی سئو می‌باشد که ربات‌های گوگل می‌توانند از این طریق موضوع تصاویر را بهتر درک کنند.
  • Context: بهتر است در محتوا از تصاویر مرتبط با متن استفاده شود تا زمان ماندگاری کاربران افزایش یابد؛ بهتر است تصاویر مهم‌تر در بالای صفحات قرار داده شوند تا کاربران بیش‌تری جذب محتوا شوند.
  • لینک: توجه داشته باشید که از نام‌های توصیفی در ساختار URL تصاویر استفاده کنید؛ این امر سبب افزایش جستجوی ارگانیک می‌شود و کاربران بیش‌تری تصاویر را به اشتراک‌ می‌گذارند.
  • تست: همیشه به یاد داشته باشید که نحوه نمایش تصاویر وب سایت را در موبایل و دسکتاپ تست کنید. به طور معمول کاربران برای مشاهده تصاویر از موبایل استفاده بیش‌تری می‌کنند، از این رو بهینه سازی تصاویر برای موبایل می‌تواند ترافیک وب سایت را دو چندان کند.

 

21.حذف صفحات زامبی

Zombie Page به صفحاتی می‌گویند که از اعتبار بسیار پایینی برخودارند و باعث هدررفتن کرال باجت می‌شوند؛ ویژگی صفحات زامبی به صورت زیر می‌باشد:

  • صفحات با محتوای بی‌کیفیت یا کپی.
  • صفحات با محتوای نهایتا 200 تا 300 کلمه‌ای.
  • صفحات ایندکس نشده.
  • صفحاتی که ریسپانسیو نمی‌باشند.

 

 

22.استفاده از اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو در محتوا

استفاده از اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو در محتوا یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئو می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک و زمان ماندگاری کاربران دارد. بهتر است.

 

23.بروز رسانی صفحات قدیمی

ممکن است بسیاری از پست‌های بلاگ سایت قدیمی یا منسوخ شده باشند، از این رو به روزرسانی صفحات قدیمی یکی دیگر از ترفندهای سئو به شمار می‌رود که تاثیر بسزایی در افزایش رتبه صفحات دارد. بروز رسانی صفحات قدیمی سایت شامل افزودن لینک‌های خارجی بیش‌تر، اضافه کردن محتوا، افزایش خوانایی متن و سایر موارد دیگر می‌شود.

 

24. فزایش اعتبار صفحه

اعتبار صفحه یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش رتبه صفحات وب سایت می‌باشد؛ از این رو تولید محتوای منظم، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، انتشار پست مهمان و سایر موارد دیگر از بهترین روش‌های افزایش اعتبار صفحات سایت می‌باشد. علاوه بر این تولید محتوایی که دقیقا در راستای نیاز کاربران باشد، ترافیک وب سایت را دو چندان خواهد کرد.

25.استفاده pillar-cluster

pillar-cluster یکی از بهترین و کاربردی‌ترین معماری‌های تولید محتوا می‌باشد که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت محتواها دارد. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از  pillar-cluster بهبود تجربه کاربری و شناسایی روابط معنایی میان صفحات برای خزنده‌های گوگل است.

 

26.استفاده از CTA

CTA مخفف عبارت Call to Action به معنای اقدام به عمل می‌باشد؛ در شرایطی که از کاربران دعوت به عمل خاصی شود CTA به کار برده شده است. به عنوان مثال دکمه پرداخت، ثبت سفارش، فرم ایمیل، دکمه‌های  اشتراک گذاری مطالب و سایر موارد دیگر نمونه CTA می‌باشند.

 

27. درخواست بک لینک

با کپی کردن آدرس تصاویر و جستجو در گوگل به راحتی می‌توانید وب سایت‌هایی که از تصاویر شما در سایت خود استفاده می‌کنند را بیابید و با ارسال ایمیل درخواست بک لینک کنید.

 

28.درج تعاریف در ابتدای محتوا

اساسا درج تعاریف در ابتدای محتوا یکی از بهترین روش‌های افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران می‌باشد. تصور کنید کاربران عناوینی نظیر “سئو چیست” را جستجو کرده‌اند؛ تنها در صورتی که تعریف سئو در ابتدای متن بیان شده باشد، کاربران جذب محتوا می‌شوند و مشغول به خواندن ادامه محتوا خواهند شد. همچنین زمانی که قصد دارید در یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جستجو گوگل رتبه‌های بالا کسب کنید، بهتر است در 100 کلمه اول محتوا، کلمه کلیدی یا عبارات مرتبط ذکر شود.

29.یکپارچه سازی نتایج در SERP

در شرایطی که نتایج نمایش داده شده برای یک کلمه کلیدی خاص در SERP و Incognito متفاوت باشد؛ بدین معناست که گوگل در حال آزمون و خطا برای نمایش نتایج می‌باشد. این آزمون و خطا تا زمانی که یکپارچه سازی نتایج در SERP اتفاق افتد، ادامه دارد.

 

 

 

نظر خودتان را بنویسد