نرم افزار CRM

نرم افزار CRM ابزاری کاربردی برای ارتباط موثر با مشتریان:

 

نرم افزار CRM به تیم های بازاریابی، فروش و خدمات شما این توانایی را میدهد تا در تمام چرخه حیات مشتری، برای تجربه ای بهتر و به یاد ماندنی تر، با یکدیگر همکاری کنند.

 

مزایای استفاده از نرم افزار CRM ابری چیست ؟

  • سرعت بیشتر، کنترل بهتر، مدیریت موفق تر
  • ایجاد بانک اطلاعاتی مشتری ها
  • اطلاع رسانی خودکار به مشتری
  • فراموش نشدن پیگیری ها
  • مدیریت و نظارت بر فرایند فروش

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM:

کارتابل کاربران و نمودارها

مدیران سازمان با استفاده از کارتابل نرم افزار CRM فارسی خود قادر خواهند بود اطلاعات مفیدی مانند فروش های جاری، برنامه جلسات و تماس ها، پیش فاکتورها، وظایف محول شده به دیگران، نتایج فعالیت های بازاریابی و تبلیغات و… را مشاهده نمایند.

کارشناسان شرکت نیز بوسله کارتابل که قابل شخصی سازی براساس نیازهای آنان می باشد، تمام فعالیت های روزانه خود در سازمان را مشاهده خواهند کرد تا بتوانند برنامه ریزی فعالیت های روزانه خود را به راحتی انجام دهند. کارتابل کاری ابزاری سودمند برای دستیابی سریع به اطلاعات مختلف در نرم افزار سی آر ام و افزایش بهره وری است.

فروش در دست

مدیران با مشاهده همه فرصت های فروش سازمان در یک نما می توانند از وضعیت تمامی فروش ها مطلع شوند.

همچنین در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به رنگ آیکن ها از وضعیت کارهای همکاران خود در قبال این فروش ها و نحوه ارتباط با مشتری مطلع گردند. این قابلیت از اهمیت بالایی در کاربری نرم افزار CRM ابری(سی آر ام) بجهت پیشبرد فروش خدمات و محصولات در شرکت برخوردار است.

عملکرد فروش

  • عملکرد تیم در هفته گذشته چطور بوده است؟ چه فروش های جدیدی در ماه جاری ثبت شده است؟ چه فروش هایی در سه ماه گذشته از دست رفته است؟
  • پاسخ به تمام این سوالات را می توانید در بخش عملکرد فروش نرم افزار CRM تحت وب مشاهده نمایید. با استفاده از بازاریابی می توانید اطلاعات و اثربخشی فعالیت های بازاریابی و تبلیغات انجام شده در سازمان خود را نیز مورد نظارت کلان و ارزیابی قرار دهید.
  • همچنین می توان این عملکرد را به تفکیک کارکنان، مشتریان، محصولات و یا نمایندگان به صورت مقایسه ای مشاهده و تحلیل کرد.

گردش کار

گردش کار ابزاری ست که می تواند با خودکار کردن فرایند های موجود در نرم افزار CRM فارسی باعث افزایش بهره وری همکاران شما و در نتیجه کاهش هزینه ارائه خدمات به مشتری گردد.

به کمک این قابلیت نرم افزار CRM به عنوان مثال می توان یادآوری های خاصی برای کارکنان تیم فروش یا خدمات پس از فروش ایجاد کرد، اطلاعاتی نظیر کاتالوگ معرفی و تبلیغات را برای مشتریانی که مر حله خاصی هستند ارسال شود، در صورت تاخیر در انجام یک کار یا گذشتن از حد معمول موارد به مدیر اطلاع رسانی شود و یا کارهای بعدی یک فرایند به اشخاص مربوطه به صورت خودکار اختصاص یابد. بالقوه ثبت شده توسط تیم فروش ارسال نماید که این مساله از کاربردهای سودمند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.

تحلیلگر نرم افزار CRM:

ابزار گزارش ساز تحلیلی به شما این قدرت را خواهد داد که در زمان لازم بدون دانش فنی و بدون نیاز به خدمات تیم پیاده سازی نو بتوانید از تمام اطلاعات موجود در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، گزارش هایی مانند فروش محصولات در زمان های مختلف به هر مشتری، نتایج تبلیغات در افزایش فروش به مشتری ها، روند پاسخگویی به مشتریان در مرکز تماس و … را استخراج نمایید.

شما قادر خواهید بود با نمودارهای کاربردی در سی آر ام به مشاهده و تحلیل اطلاعات بپردازید که این مساله به افزایش سرعت و دقت تصمیم گیری در سازمان شما کمک خواهد کرد.

یکپارچگی با سیستم های مالی:

با یکپارچگی نرم افزار CRM و سيستم هاي مالي مشتریان مي توانند بصورت توامان از قابلیت های نرم افزار CRM به همراه سیستم های مالی استفاده کنند. یکپارچگی های اختصاصی صورت گرفته با نرم افزارهای راهکاران، راهکاران ابری و سپیدار به شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات به راحتی و بدون دوباره کاری در سطح سازمان به گردش در آید و در نهایت بهره وری افزایش یابد.

همچنین با این یکپارچگی دو طرفه مالی و نرم افزار CRM شرکت ها می توانند دید 360 درجه از اطلاعات مشتریان و بازار مانند اطلاعات بازاریابی، فعالیت ها، پیش فاکتور، فاکتور، مانده حساب و خدمات پس از فروش داشته باشند و با تلفیق اطلاعات تعاملی و مالی مشتری گزارشات تحلیلی و جامع تری دریافت کنند.

 

خدمات پس از فروش و پشتیبانی:

با استفاده از نرم افزار CRM تحت وب قادر خواهید بود درخواست های خدمات پس از فروش یا پشتیبانی مشتری ها را دریافت کرده، آنها را اولویت بندی و برنامه ریزی نمایید و پاسخ دهی به آنها را به کارشناس مربوطه تخصیص دهید تا در نهایت بتوانید مطابق با تعهداتتان خدمات مورد نیاز مشتریان را به آنها ارائه دهید.

با توجه به اینکه بخشی از درخواست های خدمات پس از فروش مشتریان مربوط دستگاه های خریداری شده مانند تعمیر و تعویض قطعات است، نیاز است بتوان انواع مدل های گارانتی خود را ( 6 ماهه، 1 ساله و… ) ثبت کنید و با مشخص کردن تاریخ شروع گارانتی، به صورت اتوماتیک تاریخ انتقاضای گارانتی را دریافت کنید و در هر لحظه وضعیت منقضی یا تحت پوشش بودن گارانتی دستگاه مورد نظر را چک کنید.

سیستم مرکز تماس CRM و پورتال مشتریان متصل به نرم افزار مدیریت خدمات پس از فروش به مشتریان شما کمک خواهد کرد که بتوانند راحت تر با شما ارتباط برقرار نموده و درخواست های خود را به تیم شما منتقل نمایند.

همچنین در هر لحظه از وضعیت درخواست خود مطلع شده و در پایان دریافت خدمات نیز با تکمیل فرم نظرسنجی بازخورد خود را از کیفیت خدمات پشتیبانی شرکت اعلام کنند.

مدیریت ارتباط با نمایندگان (PRM):

جذب، توانمند سازی، بهبود عملکرد نمایندگان با نرم افزار CRM

در بسیاری از شرکت ها نمایندگان فروش یا خدمات به نیابت از شرکت مادر در فرآیند های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در کنار مشتریان حضور دارند و نقش مهمی در موفقیت و یا شکست کسب و کار ایفا می کنند.

با توجه به این نقش مهم، استفاده از ابزارهایی که به مدیریت بهتر نمایندگان کمک کند ضروری است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با نمایندگان (Partner Relationship Management) به شرکت ها کمک می کند که فرآیند های مرتبط؛ نظیر جذب نماینده، اعتبار سنجی اولیه، آموزش، ارزیابی های دوره ای و غیره را مدیریت کنند.

با استفاده از پورتال نمایندگان؛ درگاهی در اختیار ایشان قرارداده میشود که بتوانند درخواست های خود را ثبت کرده، روند رسیدگی به آن ها را مشاهده کرده و همچنین گزارشات عملکردی خود را در نرم افزار CRM دریافت نمایند.

با توجه به اینکه تمامی اطلاعات مرتبط با نماینده در نرم افزار یکپارچه می شود، می توانند گزارشات تحلیلی نسبت به وضعیت هر نماینده و یا گروه نمایندگان در CRM دریافت نموده و بر اساس آن استراتژی های کسب و کار را تعیین نمایند.

پورتال مشتریان:

نرم افزار CRM، محیطی را در اختیار مشتریان سازمان شما قرار خواهد داد که بتوانند اطلاعات فاکتورها و پیش فاکتورهای خود را مشاهده کرده و همچنین پرداخت های آنلاین خود را از طریق این پورتال انجام دهند. این پرداخت ها و تغییر وضعیت فاکتورهای مشتریان به صورت اتوماتیک در سی آر ام نیز ثبت می شوند تا تیم های مرتبط در مجموعه شما در جریان انجام این پرداخت قرار گیرند.

مشتریان در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی، می توانند در پورتال برای تیم شما تیکت (درخواست سرویس) ثبت کنند که این امکان در نرم افزار CRM باعث می شود مدیریت مشتریان خود را به بهترین شکل انجام دهید و در نتیجه افزایش رضایت مشتری های سازمان در نحوه ارتباط و دریافت خدمات را در پی خواهد داشت.

می توانید در بخش پایگاه دانش نیز مقالات مورد نیاز مشتریانتان را قرار دهید تا آنها با ورود به پورتال به آن مقالات دسترسی داشته باشند.

 

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

بررسی جامع نرم افزارهای CRM ایرانی:

یافتن بهترین نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) همواره از دغدغه هایی بوده است که انواع بنگاه های اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع به حدی برای کسب و کارها حیاتی است که در بسیاری از مواقع شرکت ها علیرغم هزینه هایی که برای تهیه و راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می کنند اثر بخشی مورد نظر را دریافت نکرده و پس از مدتی اقدام به کنار گذاشتن آن می کنند. اما واقعا علت چیست؟

اولین سوالی که پیش از انتخاب یک نرم افزار CRM باید از خود بپرسید این است که «من از خرید این نرم افزار به دنبال چه چیز هستم؟» یافتن پاسخ این سوال با توجه به ابعاد سازمان شما و رسالتی که برای سازمان خود تعریف کرده اید متفاوت است. اما پیش از پرسیدن این سوال باید ببینید که «تعریف شما از سازمان چیست؟» اگر شما سازمان را مجموعه‌ای که به سوی اهدافی مشخص در حرکت است و دارای ساختار اجتماعی رسمی شده‌ای می دانید که برای رسیدن به اهداف خود دارای برنامه های بلند مدت و کوتاه مختلف هستند. پس شما به نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نیازمندید. چرا که شما هم تصور درستی از آن داشته اید و هم برای سازمان خود برنامه تعریف کرده اید.

 

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار سی آر ام ) در واقع بیش از این که یک نرم افزار باشد، یک استراتژی است که می تواند به مشتری مداری شرکت و کسب و کارها در ابعاد مختلف کمک شایانی نماید. فرض کنید شما برای کسب و کار خود یک لیستی از مشتریان در دست دارید که به صورت دوره ای با سازمان شما تماس گرفته و یکی از محصولات یا خدمات شما را درخواست کرده و خریداری می کنند.

شماره تماس این مشتریان ممکن است در تلفن همراه کارمندان شرکت ذخیره شده باشد و همین امر یک تهدید جدی برای کسب و کار شماست. چراکه با خروج آن کارمند از سازمان شما بخشی از مشتریان خود را از دست می دهید. با وجود یک نرم افزار CRM شما می توانید علاوه بر داشتن یک بانک اطلاعاتی قدرتمند از مشتریان به سابقه ارتباط آن ها با سازمان شما نیز بپردازید.

 

نرم افزار CRM و مشتری مداری:

بسیاری هنوز بر این باورند که فروش، پایان یک معامله می باشد به طوری که وقتی فرآیند فروش و پرداخت کامل می شود، ارتباط خود را به مشتری به طور کامل قطع نموده و برای ادامه ارتباط با مشتری خود دیگر برنامه ای ندارند. این قطع ارتباط تا جایی پیش می رود که حتی فروشنده دیگر پاسخگوی تماس های مشتری سابق خود نبوده و یا با بی اعتنایی پاسخ وی را خواهد داد. این روند موجب مرگ تدریجی یک کسب و کار شده و باعث فروپاشی بسیاری از بنگاه های اقتصادی شده است.

در حالی که نخبگان تجارت و کسب و کار بر این باورند که پس از تکمیل فرآیند فروش، فروشنده محصولات و ارائه کنندگان خدمات وارد مرحله ای جدیدی به نام تعهد می شوند که این روند تا خرید بعدی مشتری ادامه داشته و این روند پایان ناپذیر است.

با داشتن یک نرم افزار CRM خوب و کارآمد شما می توانید برای حفظ ارتباط با مشتریان خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

مثالهایی از مشتری مداری با CRM:

به خاطر داشته باشید که نرم افزار سی آر ام برای ساده سازی، اتوماسیون و سازماندهی کلیه عملکردهای مشتری تولید شده است. تمرکز اصلی بهترین نرم افزار سی آر ام بر روی رضایت مشتری است؛ بنابراین تمام فرآیندهایی که به مشتری ختم می شود باید مورد توجه قرار گیرد:

چهار نمونه از مثالهایی که می تواند دلیل خوبی برای استفاده از CRM باشد:

  1. سیستم های CRM، وظیفه خودکار سازی پاسخگویی پیوسته به مشتریان، را در تمامی نقاط تماس بر عهده دارد. پاسخگویی خودکار برای مثال می تواند پیام تشکر برای مشتری یا ارسال یک نظرسنجی ساده برای ارزیابی اثربخشی کار شما باشد. این کارها بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری هستند که به شما کمک می کنند روابطتان را با مشتری ادامه و توسعه دهید. همچنین می تواند مسئولیت پذیری شما را در پاسخگویی سریع به مشتری نشان دهد و تصدیق کند که «ما در حال پیگیری کارهایتان هستیم!»
  2. تجزیه و تحلیل کسب و کار، یکی از داغترین بحث های امروز CRM است که به صاحبین آنها کمک می کند تا روندهای صعودی و نزولی را تشخیص دهند. یکی از نمونه های مهم تاثیرات تحلیل کسب و کار با استفاده از CRM، می تواند بررسی روند محبوبیت و مثبت یا منفی بودن تجربه مشتری در مورد یک محصول باشد. CRM می تواند به شما کمک کند تا قبل از پیشروی در یک مشکل، نقاط حل مشکل را بیابید.
  3. طبق پیشنهاد مجله CIO، یکی از مهمترین کارایی های نرم افزار CRM، ردیابی فعالیت مشتری در طول چرخه عمر است. یعنی از زمانی که مشتری به عنوان سرنخ وارد کسب و کار می شود تا زمان خرید چندم رفتار او ارزیابی شود. ردیابی رفتارهای کلیدی مشتری، از پیامهای رسانه های اجتماعی تا نرخ کلیک بر روی محتوای یک کمپین ایمیلی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که برای مشتریان چه چیزی اهمیت دارد و ندارد.
  4. بهبود مدیریت ارتباط با مشتری به معنای بهره وری کامل از همگام سازی تقویم ها ، گزارش و سایر تعامل های مربوط به مشتری است. اگر CRM همراه با فعالیت های سازمان حرکت کند، تجربه مشتری را بهبود می بخشد. در عین حال همگام سازی داده ها در برنامه ها کار تکراری را کاهش می دهد.

 

چگونه بفهمیم به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

همانطور که اشاره شد، برای اینکه بتوانید در خصوص خرید بهترین نرم افزار CRM تصمیم نهایی را اتخاذ کنید، باید اول بدانید که آورده نرم افزار CRM برای سیستم کاری شما چیست. در واقع باید بر انتظاراتتان از عملکرد CRM در سازمان واقف باشید، اینگونه می توانید تشخیص دهید که نرم افزار سی آر ام به کارتان می آید یا خیر.

 

کسب و کار شما به نرم افزار سی آر ام نیاز دارد:

  • اگر سازمان شما هزینه های زیادی در بخش های مختلف می پردازد،
  • اگر مایل به بررسی عملکرد کارکنان در سیستم سازمان خود هستید،
  • اگر عدم هماهنگی در بخش های مختلف سازمان شما دیده می شود،
  • اگر امکان ثبت اطلاعات در یک سیستم منسجم با دسترسی های گوناگون وجود ندارد،
  • اگر امکان گرفتن گزارش های مختلف از عملکرد مشتری و کارکنان وجود ندارد،
  • اگر سرنخ های ورودی سازمانتان به خرید منجر نمی شود،
  • اگر اطلاعات فروش به صورت دستی ذخیره می شود،
  • اگر مشتریان پس از خرید دوباره به شما مراجعه نمی کنند،
  • اگر سیستمی برای ثبت نارضایتی مشتریانتان و دریافت بازخورد آنها وجود ندارد،
  • و اگر نیاز دارید که فروش و رضایت مشتریانتان را چندین برابر کنید.

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

سخت ترین کار انتخاب بهترین نرم افزار CRM از میان ده ها سیستم برتر است. اما مهمترین کاری که می توان انجام داد، یک مقایسه ساده از نرم افزارهایی است که در سطح جهانی در حال رقابت با یکدیگر هستند. در نهایت ما یکی از بهترین نرم افزار سی آر ام فارسی کارامد را نیز معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار Salesforce: 

نرم افزار Salesforce به مشاغل در هر اندازه کمک می کند تا فروش را تسریع کنند ، کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهند و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند.

⭐ بهترین ویژگی های نرم افزار Salesforce CRM:

  • مدیریت سرنخ ها و مشتریان
  • مدیریت فرصت فروش
  • اجرای قوانین و اتوماسیون گردش کار
  •  گزارشات و داشبوردهای قابل برنامه ریزی
  • برنامه موبایل

 

نرم افزار  Hubspot:

از سال ۲۰۰۶، HubSpot برای فراگیری سیستم های CRM در جهان تلاش می کند. امروزه بیش از ۱۰۰ کشور جهان از نرم افزار، خدمات و پشتیبانی HubSpot برای تحول روش های جذب، درگیر کردن و بهره مندی مشتریان استفاده می کنند.

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Hubspot CRM :

  • راه اندازی سریع سی آر ام
  • مرکز بازاریابی و فروش
  • هاب سرویس
  • شخصی سازی و ایجاد فونل فروش
  •  ۱۰۰٪ رایگان برای همیشه

 

نرم افزار  Freshsales:

این نرم افزار از UI بسیار قدرتمند و زیبایی برخوردار است. Freshsales یک نرم افزار CRM فروش است که باعث می شود تا مشاغل با ابعاد مختلف بتوانند به جذب، مدیریت، بستن معامله، و پرورش سرنخ ها بپردازند.

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Freshsales CRM :

  • ساخت تیم های فعال برای بخش های مختلف
  • ردیابی خودکار تعاملات مشتریان
  • ارائه گزارش جزئی از سرنخ ها و مشتریان
  • اتوماسیون چرخه کاری بر اساس هوش مصنوعی

 

نرم افزار Zoho:

با بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مشتری راضی، Zoho CRM یکی از بهترین نرم افزار های سی آر ام شناخته می شود. به دلیل یکپارچگی بسیار گسترده این CRM با تلفن، شبکه های اجتماعی، ایمیل و چت زنده استفاده از این CRM بسیار مورد پسند کسب و کارها در سراسر دنیاست.

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Zoho CRM:

  • مجهز به دستیار فروش zia بر پایه هوش مصنوعی برای گزارش گیری و پیش بینی های منطقی
  • گزینه های پیشرفته سفارشی سازی
  • مدیریت پیشرفته چرخه های کاری
  • ارسال در لحظه پیام های اعلان

 

نرم افزار Pipedrive:

نرم افزار سی آر ام Pipedrive ابزاری برای مدیریت فروش تیم های کوچک با اهدافی بزرگ ایجاد شده است. این CRM خط فروش شما را به صورت تصویری گزارش می کند و اطمینان حاصل می کند که فعالیت های مهم و مکالمات از بین نمی روند.

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Pipedrive CRM:

  • برای ثبت نام به کارت اعتباری نیازی ندارید
  • افزایش فروش و پیشبرد آسان پروژه ها
  • قیمت گذاری انعطاف پذیر
  • بهترین پشتیبانی از مشتری

 

بهترین نرم افزار CRM چه المان هایی دارد:

در حالت کلی بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) می بایست جامع و مانع باشد. جامعیت به این معناست که نرم افزار تهیه شده بتواند در تمامی قسمت های سازمان کاربرد داشته و بتوان همه بخش ها را با آن مدیریت نمود. مانعیت نیز به معنای قابلیت استفاده آن نرم افزار در سازمان های کوچک و بزرگ است. در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که سازمان ها از هزینه ای که برای خرید و راه اندازی نرم افزار CRM می کنند تنها از ۱۰ درصد آن استفاده می کنند و ۹۰ درصد دیگر از امکاناتی که برای آن هزینه کردند، بلا استفاده است.

 

 

نرم افزار CRM را در تا بی نهایت تجربه کنید!

 

☎ 02144671862
📣 Telegram & WhatsApp: 09981008658

📧Info@TaBinahayat.com